piątek, 12 lipca 2019

Na co uważać podczas rozmów z rekrutertami

Jestem nadzwyczaj krytyczny wobec wydarzeń powodowanych błędami koordynatorów ale również jestem krytyczny wobec poziomu własnej wiedzy, dlatego stale ją aktualizuje. Uważam to za ważny element każdego opiekuna czy opiekunki. Tak przynajmniej mają osoby które poznałem.

Ale czy wszystkie?


Są w tej grupie koordynatorzy którzy nie podlegają żadnym znanym mi normą społecznym. Nic do tych ludzi nie dociera, do tego stopnia uważają się za bogów że nie ma ich firmach koordynatorów.

Ale O co Chodzi?

No więc zostałeś zrekrutowany przez pracownika firmy gdy masz ważne pytania to nie zainteresowanych by na nie odpowiadać więc ogłasza się informacje że w naszej firmie nie ma koordynatorów, KONIEC. No tak ciekawostka.

W takich firmach nie ma też standardów komunikacji w której informuje się opiekuna 2 tygodnie przed o zakończeniu współpracy. Jest za to gorączkowe szukanie kolejnych nowych bardziej spolegliwych ludzi którzy nie będą zadawali trudnych pytań. Nie będą pytali o urlopy, nie bedą pytali o czas wolny czy o pieniądze na żywienie.

Dlaczego tak się dzieje że kolejne osoby natrafiają na takie artystki i nie pozostawiają informacji w internecie o tym żeby uważać na takie dziwactwa.

Odpowiedź jest prosta. PANI ZWYCZAJNIE KAŻDEGO ZASTRASZA, po przez podsunięcie dokumentu o karze umownej w wysokości nawet 10.000 euro jeśli wyrazi się negatywną opinie o takiej firmie. TAK to możliwe dlatego że nie łączymy swoich sił w organizacje grupy w których mogli byśmy się wymieniać informacjami a jak ktoś już by natrafił na takiego cudaka to prawnik by tej firmie wytłumaczył że to się nie opłaca.

UWAŻAM ŻE TO SIĘ NIE ZMIENI, opiekunki potrzebują pracować za półdarmo by zrozumieć potrzebę zmiany. Puki co dzięki kilku osobą z którymi wymieniam informacje udało nam się podnieśc nasze wynagrodzenie nawet o 20% a ty co, dalej pracujesz za 850 Euro na miesiąc?

Jeśli rekruter jest zbyt wesoły i nie skupia się na konkretach, to zrezygnuj.
Jeśli rekruterka przez 3 godziny szarpie się sama ze sobą, to zrezygnuj
Jeśli w firmie nie ma koordynatora, to słabo.
Jeśli firma jest jedno osobowa bo będą problemy.
Jesli pani nie interesuje się na dwa tygodnie przed końcem zlecenia, to będą problemy

doświadczenia koleżanki opiekunki

Okazuje się że w momencie kiedy pisałem ten wpis takie rozpaczliwy wpis się pojawił na grupie. Więc wypada tylko akualizować i dalej wyjaśniać co jest ważne w umowach które nam proponują firmy opiekuńcze.

Może na początek by trochę was rozruszać chciałbym zapytać co myślicie o współpracy z firmą chyba najbardziej znaną w branży opiekuńczej ?





Zobacz również Poranny szum telefoniczny

2 komentarze:

  1. Nigdy nie ufałam polskim firmom , pewnie dlatego w żadnej nie pracowałam.Szczerze współczuję tej Pani i życzę powrotu do zdrowia. Jeśli prawdą jest, że większość firm postępuje w taki sposób, to jest to faktyczne złodziejstwo i rozbój.

    OdpowiedzUsuń
  2. Często to jest także winą samej opiekunki. Bo w czasie rekrutacji nie pyta się o płacę brutto. I czy będzie miała odciągane pełne składki zarówno na chorobowe jak i na emeryturę. Ją w tej chwili interesuje tylko stawka netto na rękę. Nie ważne, że składki są płacone od 50 zł. Ważne, że ona ma min. 1500 na rękę. od jednej osoby. Bo przecież za mniej to ona nie pojedzie. I gardzi opiekunkami, które pracują za 1800 brutto. Mają opłacone opłacone pełne składki zarówno chorobowe, rentowe i na rękę mają tylko 1300 euro. Według niej one się nie cenią. I później gdy zachorują to oczywiście same nie są winne, tylko Firmy, które je oszukały.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo ważnym elementem tego bloga jest możliwość skomentowania tego co tu się pojawia. Jeśli uważasz że czegoś tu nie ma to zamieść uzupełnienie w komentarzu dodaj istotne informacje czy adres strony do której się odnosi to co chcesz powiedzieć. Komentarz możesz pozostawić anonimowo lub pod pseudonimem. Wybór pozostawiam tobie. Mam nadzieję że będziemy tu działać za obopólną radością i korzyścią.